Автономна система DARPA дозволяє керувати бойовим вертольотом з планшета

  • Вересень 27, 2017

У травні 2016-го компанія Lockheed Martin відзвітувала про використання гранту в розмірі $8 млн. на розробку експериментальної системи автоматизації управління вертольотом. Апарат моделі Sikorsky S-76 успішно злетів, зробив кілька кіл і приземлився без пілота в кабіні. Це стало початком програми «ALIAS», в рамках якої будь-який вертоліт можна швидко перетворити в дрон, керований з планшета.

Літав у минулому році вертоліт Sikorsky S-76 був серійною машиною, оснащеною монтованих комплектом апаратури. На елементи управління, розраховані на анатомію людини, навісили спеціальні механізми з дистанційним контролем. Для системи ALIAS розроблені нові види інтерфейсів – аудіо, відео та сенсорних, щоб оператор в повній мірі відчував себе в пілотському кріслі і не втрачав зв’язок з реальністю.

В рамках першого етапу тестів вертоліт Sikorsky S-76 пролетів 50 км, слідуючи командам з планшета, на другому етапі в повітря підняли без пілота літака Cessna 208. Це було відпрацювання управління в динаміці, в реальному часі, без можливості зависнути в повітрі і перевести дух. На третьому етапі розробники ALIAS хочуть влаштувати «повітряне ДТП», створити аварійні ситуації і перевірити ефективність реакції системи на непередбачені обставини.

Офіційно метою проекту ALIAS названо досягнення такого рівня автоматизації управління літальними засобами, при якому частина екіпажу можна буде сміливо залишити на землі. Або замінити бортінженера на оператора нового, перспективного військового обладнання, змінивши розподіл ролей людей на борту вертольота. Плюс, якщо Пентагон розчарується в інновації, у неї зберігається потенціал для використання в комерційних цілях.

Коментарі

...