Безлад, або звідки беруться екологічні катастрофи

  • Грудень 14, 2017

ЧИ ЗАКОННЕ БУДІВНИЦТВО КОТЕЛЬНІ НА ЛІКАРНІ???
Сьогодні не про екологію, і не про те, чи потрібна котельня чи ні, а про законність дій замовника будівництва котельні та місцевої влади.
В нашому місті будується твердопаливна котельня потужністю 8,2 МВт (м. Обухів, вул. Каштанова, 23). Даний об’єкт, згідно Постанови Кабінету Міністрів No 808 від 28.08.2013 року «Про затвердження переліку видів діяльності та об’єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку», відноситься до об’єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку, оскільки потужність котельні більше ніж 200 кВт.
Замовник будівництва – Товариство з обмеженою відповідальністю  «ТЕПЛОЕНЕРГОПОСТАЧ», яке зареєстроване 17.08.2016 року за адресою: м. Обухів, вул. Каштанова, 23. Засновником цього товариства є фізична особа. Розмір внеску до статутного фонду становить 10000 грн. Оскільки товариство зареєстровано нещодавно, можна з впевненістю сказати, що будівництво твердопаливної котельні по вул. Каштанова, 23 у м. Обухові – це його перша котельня!!! І товариство не має досвіду в будівництві  такого виду об’єктів.
На підставі рішення сесії Обухівської міської ради No 272/7-14-VII від 29.09.2016 року ТОВ «ТЕПЛОЕНЕРГОПОСТАЧ» отримало в оренду земельну ділянку 0,10 га, кадастровий номер 3223110100:01:100:0043, за адресою: м. Обухів Київська обл., вул. Каштанова строком на 10 років. Зверніть увагу, товариство зареєстроване 17.08.2016 року, а вже 29.09.2016 року  затверджено проект землеустрою щодо відведення  земельної ділянки йому в оренду.
Саме головне: на даний час жодні дозволи на виконання будівельних робіт по зазначеній вище котельні, органом державного архітектурного-будівельного контролю не видавалися. Проте, будівництво, на сьогодні, проводиться (фото в додатку). Місцева влада та депутати не приймають жодних дій для зупинення незаконного будівництва. Більше того – місцева влада навпаки дуже сприяє проведенню робіт.
Варто зазначити, що відповідно до ст. 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» Замовник має право виконувати будівельні роботи після видачі органом державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт – щодо об’єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками.
Ознайомившись із проектною документацією Замовника, частина якої була розміщена на сайті Обухівської міської ради, з’ясувалося, що Генплан (М 1:500) розроблено на земельну ділянку, яка за розмірами більша, а ніж та, яку ТОВ «ТЕПЛОЕНЕРГОПОСТАЧ» отримало в оренду. Фактично будівельні роботи на даний час проводяться на земельній ділянці, яка не повністю належить товариству на праві користування, що є самовільним зайняттям земельної ділянки та самовільним будівництвом. Слід зауважити, що самовільне зайняття земельної ділянки та самовільне будівництво – це злочин, за який на підставі ст. 1971 ККУ, передбачена кримінальна відповідальність.
14.06.2017 року ТОВ «ТЕПЛОЕНЕРГОПОСТАЧ» були видані містобудівні умови та обмеження для проектування будівництва твердопаливної котельні по вулиці Каштановій, 23 в місті Обухові. Наразі, залишається відкритим питання: як були видані містобудівні умови, якщо розмір земельної ділянки, переданої в оренду, є не достатнім для будівництва та обслуговування котельні??? Чи, можливо, Замовник ввів міську владу в оману і в містобудівному розрахунку та проекті різні генплани???
Хотілося б також акцентувати Вашу увагу на тій обставині, що Обухівська міська рада рішенням сесії No 598-27-VII від 12.10.2017 року надала дозвіл Замовнику будівництва котельні на знесення об’єкта комунальної власності «навісу площею 380,8 м2» при цьому «вилучивши його з господарського відання комунального підприємства «Обухівтеплотрансбуд» з компенсацією ринкової вартості такого майна за оцінкою, яка була замовлена тим же Замовником будівництва котельні – ТОВ «ТЕПЛОЕНЕРГОПОСТАЧ»! Оцінили такий навіс в 75053 грн.  На запитання: «Для чого зносите??» Було надано «вмотивовану» відповідь: «Цей навіс заважає будівництву котельні». Дане рішення Обухівська міська рада прийняла свідомо уникаючи процедуру продажу комунального майна, яка проходить через проведення аукціону з продажу комунального об’єкта, порушуючи норми Постанови КМУ від 06.06.2007 року No803 «Про затвердження Порядку відчуження об’єктів державної власності» (Право власності товариством не набуто, а знести – дозволили).
25 листопада 2017 року в громадсько-політичній газеті «Обухівські вісті» було розміщено заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕПЛОЕНЕРГОПОСТАЧ» про наміри будівництва твердопаливної котельні по вул. Каштановій, 23 у м. Обухові Київської області. При вирішенні даного питання є обов’язковою участь громадськості. В заяві було зазначено про те, що «…Для ознайомлення з матеріалами ОВНС і надання пропозицій планується провести громадські слухання, які відбудуться 27 листопада 2017 р. об 11 год. 00 хв.». Звертаю Вашу увагу, що Заяву про наміри надруковано в газеті в суботу 25 листопада, а слухання планувалися проводитися вже в понеділок 27 листопада об 11 год. 00 хв.!!! З допомогою не байдужих мешканців та депутатів міської ради вдалося в слуханнях оголосити перерву до 4 грудня 2017 року. Дані слухання було проведено з грубим порушенням законодавства, а саме: Постанови КМУ від 29.06.2011 року No 771, Наказу Мінприроди No168 від 18.12.2003 року та порушенням прав громади на можливість досконало ознайомитися з проектом, провести обговорення, та іншими порушеннями, які було допущено під час проведення слухань.
Далі ще цікавіше. Міська влада вже провела ряд заходів, так би мовити, посприяла в подальшому функціонуванні даної котельні, а також в розвитку бізнесу Замовника, а саме: провела мережі тепло-водо- та електропостачання до котельні. На це планується витратити близько 6 млн. грн. бюджетних коштів. Питання щодо законності та ефективності використання бюджетних коштів на дані цілі – поки що залишається відкритим.
У зв’язку з такими беззаконними діями Замовника будівництва та місцевої влади, виникає питання: хто гарантує, що після введення в експлуатацію котельні, керівництвом даного товариства будуть дотримуватися норми чинного законодавства щодо захисту екологічних умов, пожежної безпеки; з метою уникнення надалі плачевних наслідків, які можу виникнути у зв’язку із їх недотриманням??? Хто візьме на себе відповідальність за здоров’я жителів міста та їх дітей???
Побачивши такі беззаконні дії, я не змогла залишитися осторонь і не написати дану публікацію. З острахом сприймається дійсність про те, що ми живемо в місті, де для міської влади та депутатів міської ради закони не мають ні якої сили, натомість силу мають тільки бажання і рішення міського голови, і для них не має різниці, яким чином ці бажання будуть реалізовані з дотриманням законів чи в їх обхід.

Якуб Новиків-Кшемінський
Юрій Пономаренко

 

 

Коментарі

...