Кожна третя скарга до Нацбанку стосується кредитів

  • Березень 14, 2020

Люди скаржаться, що банки самовільно відкривають кредити, щоб погасити платіж за користування карткою.

Наприклад, клієнт у банку отримав карту, щомісячний платіж за її обслуговування становить 20 грн. Протягом певного часу він не користувався картою, а потім виявив, що має непогашенний борг 20 тис. грн. Банк самостійно відкрив кредитний ліміт, щоб списувати кошти за обслуговування картки, повідомляє Національний банк.

У таких випадках найчастіше клієнт не знає, що має кредит і під які відсотки його оформили.

Щоб вирішити ситуацію, потрібно звернутися до банку. Там пояснити, що у вас немає відповідного кредитного договору з установою, ви не маєте інформації про реальну кредитну ставку, загальну вартість кредиту та необхідні платежі, радять в Нацбанку.

Тому вимоги банку – безпідставні. Борг мають списати. Якщо відповідь банку вас не задовільняє, звертайтеся до Національного банку. Скаргу розгляне Управління захисту прав споживачів фінансових послуг. Банки переважно погоджуються з аргументами регулятора і змушено списують заборгованість.

Крім того, відповідно до умов та правил надання банківських послуг платіж за обслуговування карти не списується, якщо картою не користуються протягом 90 днів.

12 березня Нацбанк зменшив облікову ставку до 10%. Наприкінці 2019-го облікову ставку знизили з 15,5 до 13,5%. У січні 2020-го її встановили на рівні 11%. До кінця 2020-го Нацбанк планує досягнути показника 7%.

Коментарі